Lata 2013-2016 charakteryzują się w niektórych aspektach kolejowych malowań dużą dynamiką a w innych zastojem. Jeżeli chodzi o państwowych przewoźników znika nietrafiony denaturat i budyń, lokomotywy PKP Cargo stają się niebieskie. Jedynie EZT czekają na modernizację w swoich starych barwach. Prywatni przewoźnicy wprowadzają różnokolorowy sprzęt na stalowe drogi…

Zobaczmy jak to wyglądało:

EN 57-813 odjeżdża ze stacji Wrocław Nadodrze w kierunku Wrocławia Głównego. Jazda na krzywo powodowana remontem toru szlakowego nr 1 linii 143.

Szynobus KD SA 134-005 zmierza w kierunku Trzebnicy. Zbliża się do stacji Wrocław Nadodrze.

Zaraz po nim pozwolenie na wyjazd ze stacji dostaje 183-033 “prywaciarza”. Zachowane klasyczne zielone malowanie tych lokomotyw.

EP 07 – 372 kładzie się w ciasnym łuku przed Nadodrzem.

Zaraz za nią wyjazd dostaje “plastikowa obudowa wiecznie psującego się silnika” czyli SA 134-023.

Klasyk z ryflami EN 57 -871 w czerwonym malowaniu mija semafor wjazdowy.

Daleko w porcie (nie chciało mi się podchodzić) stoi Fablok w zmienionej malaturze. Warto zwrócić uwagę na wagony po prawej.

Majkoltrans z SM 42 na czele wyjeżdża z Nadodrza. “Stonka” ma charakterystyczne dla tej firmy malowanie.

W podwójnej trakcji z 181 – 003 na czele melduje się STK. To malowanie bardzo mi się podobało. Przebiło je później całkowicie czarne z pomarańczowymi literami.

Powiew starych czasów- zielony ET22 1178 melduje się na Odrze…

… zielona lokomotywa budzi nostalgię.

Idzie nowe niebieskie. ET22-1099 właśnie je dostała.

A tu niespodzianka. Najpiękniej wyremontowany parowóz w Polsce. Ty42-024 z dwoma wagonami z niepasującym malowaniem. Pociąg specjalny…

… opuszcza Wrocław Nadodrze.

Efektowne nowe malowanie naniesione na EN57-1298. Czasami się zastanawiam dlaczego fale? Nie lepiej byłoby po staremu ? Góra na biało-dół na żółto łącznie z drzwiami?

Numerów na czole od groma ET22-2003 opuszcza stację Wrocław Nadodrze w kierunku Wrocławia Sołtysowic.

I znów prywatny przewoźnik. 183-107 Kolei Czeskich pracująca dla Lotos Kolej w słabym niebieskim malowaniu.

Ryfle jadą ! EN57 108 wyjechał z Sołtysowic. Po lewej mamy przykład wymiennego wskaźnika W8.

Ty42-024 na moście.

181-044 w służbie Lotos Kolej przed stacją Wrocław Sołtysowice. Warto zwrócić uwagę na rozjazd krzyżowy w prawym dolnym rogu. Dziś (2018) już go nie ma.

Wrocław Sołtysowice koniec trasy pociągu specjalnego z Ty42-024. Parowóz oczekuje na oblot.

Jeszcze jedno ujęcie tej wspaniałej maszyny.

Wrocław Kuźniki i “sputnik” luzem w malowaniu DB Schenker.

Przed Warszowicami skoda w malowaniu debiutującego przewoźnika Inter Cargo.

Pięknie się prezentowały te maszyny w nowym malowaniu.

W Strumieniu zastałem TEM2-344 Kolpremu jadącą do Zdzieszowic

Skoda kładąca się w łuku linii Warszowice – Chybie przed stacją Strumień.

W drugą stronę także skoda 181-081 w służbie STK. Dzierżawiona przez Lotos Kolej.

W Zebrzydowicach złapałem to różowe paskudztwo. Makabra.

Stacja graniczna Zebrzydowice. W malowaniu CTL-u 182-042 w kierunku Petrovic. Bardzo ładny i dobrze pomyślany dobór koloru i motywu “globusa”.

Brudna EU07-091 PKP Cargo w Zebrzydowicach.

Kolejna skoda wjeżdża do Zebrzydowic. 182-024 w pięknym malowaniu CTL-u.

“Czapajew” ET42-15 wjeżdża do Zebrzydowic od strony Chybia.

EN57-1237 mija skład specjalny KSK na stacji Wrocław Popowice.

Powrót do przeszłości. Zimna SM41-126 na końcu składu do Międzychodu.

Symulacja pociągu historycznego…

… wśród klimatycznych pól i jednotorowego szlaku.

Parada w Międzychodzie i pięknie odmalowana SU45-089.

Na tej samej paradzie gościła Ol 49-69 z Wolsztyna.

BR285 -123 Lotos Kolej to przykład nowego taboru w gestii prywatnego przewoźnika.

Przeróbka SM-42 1602.

I jej  odpowiednik w malowaniu firmy Majkoltrans.

SP32-204 w tradycyjnym dla mnie malowaniu.

Pociąg specjalny w potrójnej trakcji.

Wrocław Sołtysowice ET22-1062 oczekuje na wyjazd w kierunku Wrocławia Psie Pole.

ET22-1101 zmierza w kierunku peronów Nadodrza.

Eu07-206 w Dobroszycach “wraca na właściwy tor”.

Ostrów Wielkopolski i ET41-142 manewruje podczas imprezy.

Zimna ET22-664 oczekuje decyzji. Ma zachowane listwy…

… jej koleżanka 644 również ma komplet listew.

“Czapajew” drzemie na torach ostrowskiej lokomotywowni.

W środku hali Lokomotywowni Ostrów SM03-268 w nowych barwach.

Wrocław Sołtysowice ET22-727 w zielonym malowaniu.

Nowa węglarka Rail Polska rzucała się w oczy na Nadodrzu.

Kolejny klasyk 1003 opuszcza Nadodrze.

Jego miejsce zajmuje nowe. EP07-1068 w nowej malaturze.

To zdjęcie niepasujące do tej galerii bo z 2005 roku wykonane w Lokomotywowni Bydgoszcz Wschód. Wygrzebane z zakamarków zawieruszyło się w katalogu.

Węglarki NH Trans w niebieskim malowaniu stojące w Oleśnicy.

Biała SM42 “prywaciarza” manewruje w Oleśnicy. Malowanie koszmarne.

Twardogóra Sycowska i ET22-1160 na przelocie.


Wspomnienia.

One Responses

  • Andrzej

    Ładny kawałek historii – całkiem niedawnej, a czasem jakby sprzed wieków. Pozdrawiam

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *