Mam wiele zdjęć taboru. Niektóre zrobione przypadkiem inne celowo. Są różnej jakości, ale nie to się liczy.  Wiele z tych lokomotyw dziś już nie istnieje. Inne przemalowane, lub zmodernizowane przemierzają szlaki. Jak wyglądały kiedyś? Znajdą Państwo odpowiedź poniżej.  Nie mam pojęcia, co się stało z prezentowanymi poniżej maszynami. Gdyby ktoś chciał pomóc zapraszam do komentowania. Będziemy uzupełniać historię ze zdjęć. Sam jestem ciekaw co z nich jeszcze pozostało. Za wszelkie uwagi dziękuję.


 

Naszą galerię otwiera wyremontowana węglarka Wddo 346 578 – Villach. Był to pierwszy wyremontowany wagon przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Remontu dokonano na nieczynnej wówczas stacji Trzebnica. Sesja zdjęciowa odbyła się gdzieś na trasie Trzebnica – Zakrzów.

SM30-091 sfotografowana w Warszawie Lokomotywownia Odolany .

Za lokomotywą SM30 stała platforma od pociągu ratunkowego z pojazdem.

EU07 -165 z żółtym czołem. Miejsce fotografowania Warszawa. Lokomotywownia Odolany.

ET22-1116 świeżo po naprawie. Pachnąca farba jeszcze nie zdążyła wyschnąć. Warszawa lokomotywownia Odolany.

EP09-006 w swoim tradycyjnym malowaniu. Tory postojowe na Grochowie.

Zielone stonki, kiedyś widok tak powszedni, że nikt nie przypuszczał, że kiedyś może być inaczej. Dziś zielonego jak na lekarstwo. SM 42 – 223

EP07 -521 w naturalnym zielonym malowaniu.

Za popychacz służyła jej EP 07 -301 z żółtym czołem.

EP 09 -006 w swoim tradycyjnym malowaniu. Mnie pasowało.

Złapana „na szybkiego“ EP 07 – 521 na wjeździe na “wianuszek”.

WKD ze swoimi EN94 – dziś już pożegnaliśmy te jednostki.

Wrocław Główny tory postojowe. Pm 36-2 z kolejnym specjalnym w moim mieście. Dziś (2018) wygaszona.

EM10 – 01 te nowoczesne lokomotywy manewrowe były “zbyt nowoczesne” dla PKP. Nie bardzo wiedziano co z nimi zrobić. Próbowano do lekkich pociągów pasażerskich, próbowano manewrów ale mało u nas torów manewrowych zelektryfikowanych. W końcu odstawiono i słuch po nich zaginął.

ET21-495 Lokomotywa z serii “gniotsa ale nie łamiotsa”. Kiedyś tyle tego jeździło po szlakach. Z osobowymi i towarowymi…

Seria wymierająca na naszych torach dziś (2018). Kiedyś nikt nawet nie myślał, że może ich zabraknąć. ST43 – 366

Jaworzyna Śląska eldorado dla tych maszyn. ST43-189.

Typowa “zdawka” tamtych czasów wyjeżdża z Jaworzyny Śląskiej w kierunku Świdnicy.

ST43 – 335 na popychu.

Rumun za rumunem aż nudno.  ST43-194 prowadzi ciężki skład.

Pomagał mu ST43-270.

Wieczorową porą luzem leci ST43-270. Zdjęcie niewyraźne, bo i aparat był prosty.

Eszelon na Wrocławiu Nadodrze to było wydarzenie. Ciągnęła go Eu07-206.

Eszelon odmeldowuje się w kierunku Wrocławia Gądowa.

Czynny ET21-350 w tradycyjnej malaturze.

Eu07-306 w Jeleniej Górze z pociągiem “Wiking”

Szopa w Jelenie Górze. Czynna EM10.

Przegląd taboru w szopie Wałbrzych Główny.

Widok który był codziennością przez kilka lat i zapowiadał zmierzch serii ET21. Odstawione zimne lokomotywy w Wałbrzychu Głównym.

Prywatne jedzie…  malowanie CTL-u.

Ten sam lok w nieco innym ujęciu.

Tradycyjny En57 1703. Ile ja się nimi natłukłem. Oleśnica.

Do stacji Wrocław Gądów od Popowic jedzie ET22-661.

Osobowy z ET22-376.

Kolejny zielony “byk” wyjechał ze stacji Wrocław Żerniki w kierunku Wrocławia Leśnicy.

ET22-257.

Za moment od strony Leśnicy nadjechała EP07-541

Wrocław Leśnica. EN57 w wyblakłym tradycyjnym malowaniu. EN57-1395.

EU07-207 na stacji Wrocław Nadodrze zatrudniona w ruchu towarowym. Dość nietypowy jasno zielony pas na dole.

Wrocław Nadodrze wierny tradycyjnej zielonej stonce.

Od strony Sołtysowic wjeżdża towarowy do “Odry” ET22-796.

EU 07-468 wyjeżdża z grupy towarowej na stacji Wrocław Nadodrze.

Węglarka “Villach”przed remontem podjętym przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

Wrocław Nadodrze kolejna SM42 przyjeżdża do manewrów.

Kraków powoli wkraczamy w erę “szynobusów”. SA101-001 oczekuje na odjazd w kierunku mi nieznanym. Ale przypuszczam, że kursowały na lotnisko.

Tym razem “plastikowa obudowa wiecznie psującego się silnika” w postaci SA109-009

Zabytek EP03-001. Prowadziła pociąg wokół Krakowa.

EU06-002 stoi z jednym ryflakiem w lokomotywowni Kraków Płaszów. Był to pociąg służbowy.

Do “Odry” od strony Popowic wjeżdża zielony ET22-202.

Oleśnica na wjazd do ZNTK oczekuje maszyna CTL-u. Zawsze można było natrafić na ciekawe pojazdy jak się szło rano do pracy.

Czeska 182 108-1 przyciągnęła kolegę do ZNTK

Kędzierzyn Koźle malutki SN81-003 oczekuje na pasażerów.

EN57-1234 uwieczniony ze względu na numer.

Rybnik ET40-005 oczekuje na “podanie semafora”.

Widok kiedyś tak nudny, że aż się nie chciało wyciągać aparatu. SM42-1017 i EN57-1672.

Wystawa z okazji 150 lecia Kolei w Rybniku.

Tabor udostępniony do zwiedzania.

Były też zabytki.

Jak i “gagar” z kartką na której wypisano szczegóły techniczne.

Lokomotywownia Rybnik – odstawiony tabor.

Zielona SM42-1123 jedzie do “przetoku”.

To już prawdziwy “klasyk” dla mnie – jeszcze ma ryfle. EN57-852 wjeżdża do Rybnika.

Kiedyś ich było sporo. Kolejny EN57-636 wjeżdża w Rybnickie perony.

Na tle zabytkowych wagonów “powiew prywatnego rynku”. Kiedyś sensacja. A dziś?


Wspomnienia.

0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *