a. W numerze inwentarzowym wagony niekolejowe włączone do taboru PKP otrzymują w 3 grupie cyfrowej, pierwszą cyfrę (5 numeru inwentarzowego) zero 0. Następnie dopiero cyfry w tej grupie tj. 6 względnie 6 i 7 cyfra numeru inwentarzowego oznaczają rodzaj lub typ wagonu, oraz jego cechy eksploatacyjne i techniczne.
b. Za cyfrą samokontroli wagony te otrzymują literę P w ramce
Znaczenie cyfr w numerze inwentarzowym przy uwzględnieniu uwagi z punktu a, jak i liter wchodzących w skład znaku serii na wagonach niekolejowych jest takie samo jak i dla wagonów PKP.
Przykłady oznakowania:
a.
PKP
50 51 08-27 009-9
Jhx
Jest to wagon reustauracyjny niekolejowy – 08 (3 grupa cyfr) przeznaczony do komunikacji wewnętrznej – 50 (1 grupa cyfr) włączony do taboru PKP – 51 (druga grupa cyfr) z samodzielnym ogrzewaniem wodnym, oraz z przewodem ogrzewania parowego – 27 (4 grupa cyfr) o kolejnym numerze tej serii 9, i cyfrze samokontroli – 9.
b.
20 –
51 PKP
066 1 925-9
Fad (WWya)
Jest to węglarka typu specjalnego niekolejowa – 066 (3 grupa cyfr) włączona do taboru PKP – 51 (2 grupa cyfr) przeznaczona tylko do ruchu wewnętrznego – 20 (1 grupa cyfr) o kolejnym numerze tej serii – 1925 i cyfrze samokontroli – 2.
c.
22 RIV MC
51 PKP
075 0 168 – 9
Uah (RRg))
Jest to wagon cysterna niekolejowa – 075 (3 grupa cyfr) włączona do taboru PKP – 51 (2 grupa cyfr) przeznaczona do komunikacji międzynarodowej w systemie RIV i MC przy czym jest przystosowana do wymiany wózków z toru normalnego o prześwicie 1435 mm na tor szeroki o prześwicie 1524 mm i odwrotnie -22 (1 grupa cyfr) o kolejnym numerze w tej serii 169 i cyfrze samokontroli – 9