Głogów 2018

Głogów jest stacją węzłowa przez którą przebiegają następujące linie:

273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – linia magistralna wyposażona w blokadę półsamoczynną przekaźnikową ZPP-10. Jest to blokada dwukierunkowa z blokiem pozwolenia i pełną izolacją torów szlakowych do stacji Krzepów. Do stacji Wróblin Głogowski mamy taką samą blokadę. Kanał łączności R6.

14 Łódź Kaliska – Tuplice –   linia pierwszorzędna wyposażona w blokadę półsamoczynną przekaźnikową ZPP-10. Blokada ta jest dwukierunkowa po torze nr 1 do Głogówka i jednokierunkowa po torze nr 2. Dwukierunkowa ZPP-10 jest też do stacji Kłobuczyn.

Na stacji znajdują się następujące posterunki:

Nastawnia Dysponująca “GW” – granicę jej okręgu nastawczego wyznaczają semafory A1 1/2, A2 1/2 z kierunku Krzepowa i T1/2 i S1/2 w kierunku Wróblina Głogowskiego oraz B2 i C2 od strony Głogówka do R1/2 w kierunku Kłobuczyna;

Nastawnia wykonawcza rozrządowa “Gw3”- posiada jeden okręg nastawczy – od kozła oporowego toru nr.177 w km.101.980 i kozła oporowego toru nr.176 w km.102.260 wzdłuż torów nr.177,176 i 175 do tarczy man. Tm171 wzdłuż toru nr.118 do km.100.700 linią prostopadłą od torów nr.118 – 165 dalej torów nr.164 – 161 wzdłuż torów nr.172 i 173 do kozła oporowego toru nr.176 w km.102.260 i kozła oporowego toru nr.177 w km.101.980;

Posterunek zwrotniczy “Gw12”- o jednym okręgu zwrotniczym – od semafora A do km 99.700, od semaforów B i C do semafora H;

Nastawnia manewrowa “Gw1”- o jednym okręgu nastawniczym – od tarczy manewrowej Tm 7
w km. 98.804 i Tm 8 w km. 98.809 do wysokości kozła oporowego przy torze nr.38 (żeberko) obejmująca tory nr.36,38,40,42,44,46,48,50, 52,54,56,60-68, do tarczy manewr. Tm 73 w km.99.816;

Posterunek dyżurnego ruchu manewrowego CARGO “CTDR”- nadzór nad I i II rejonem manewrowym obejmuje tory: nr.130,128,126,124,122,120,118,116,114,112,110,108,177,176,175,174,172,171,170,169,168,167,166,165,164,163,162,161,201,202,204,206,208,210,212,214,216,218,220,22,28,30,32,34,36,38,40,42,44,46,48,50,52,54,56, 60,62,64,66,68,71,78,80,
oraz rejon stacji w km. 282.240 – 283.600.

Kiedyś ze stacji Głogów można było dojechać do Góry Śląskiej dziś rozebraną linią 372 (od PODG Odrzycko) oraz do Sławy Śląskiej rozebraną linią 305 (od stacji Grodziec Mały).


Stacja się zmienia. Od czasu mojego spaceru zniknęły szyby pocztowe przy peronach, została rozebrana lokomotywownia, która już wtedy była ruiną. Zapraszam na spacer po stacji w 2011 roku.

Głogów 2002 rok

Zdjęcie z kładki. Oto widok na rozjazd Nr9 nieco dalej rozjazdy 6 i 7. Tor idący w krzaki to tor 54.  Krótki uporek. Zaraz za nim jest nastawnia “Gw1”.

Jesteśmy na dużym dwu krawędziowym peronie nr 2. W tle widać kładkę pocztową i początek peronu 1. Obok słupka tarcza manewrowa Tm10.

Idziemy dalej. Odcięty od sieci tor Nr 56.

Prowadził dalej w pobliże tej ślicznej wieży ciśnień. Na planie oznaczonej Nr 8.

Przed nami Tm 47 (dalej) i Tm 48 (bliżej). Widok na rozjazdy 11 i 17.

W zielonej trawie leżą tory grupy 52-36.

“Przetok” Cargo odpoczywał przy tarczy nr 19.

Grupa torów nr 48-52 oraz 66-60.

Widok na grupę torów 36-52

 

Tory nr 68-66 – używane…

… ale tylko do pewnego miejsca. Przy wieży ciśnień już nie. Tak wygląda bocznica do magazynu zbożowego. Dawno nieczynna…

Fantazyjne kozły oporowe i krzaki na 66 i 68.

Grupa torów towarowych nr 28-34.

Tm 73 osłaniająca rozjazd 71 dalej rozjazd nr 72.

Nabrzeże przeładunkowe po drugiej stronie stacji.

Widok z toru nr 78. Po prawej Tm 75…

… za plecami tor 78.

Tor 82 prowadzący do nieznanego mi z funkcji budynku.

Wnętrze zrujnowanej lokomotywowni.

Manewrujący “rumun” na torach nr 30-32.

Grupa torów nr 2-4, 30-34. Widok z rozjazdu nr 82.

Za plecami lokomotywownia. Z przodu kładka dla pieszych i przejazd ul. Elektryczna.

Nastawnia dysponująca “Gw”.

Tory 90 – 84 lokomotywowni.

W tle semafory “M”. Nieco zarośnięty ukres rozjazdu 89. Widok na grupę torów towarowych. Po lewej tor do lokomotywowni.

Tory wjazdowe do lokomotywowni- widok z kładki dla pieszych.

Rozjazd 87 i 89 oraz dalsze. Widok z kładki.

Przed nami grupa anglików 103, 105 i 106. Widok z kładki w kierunku peronów.

PMT wyjeżdża w kierunku Wróblina Głogowskiego.

Po prawej rampa boczna i tarcza 118. Zarośnięty tor to 130 obok 128. Widok w kierunku kładki dla pieszych.

Linia powtarzaczy SpI 126-116.

Zmiana czoła…

Powtarzacz karzełkowy Sp I 116 – nieco bliżej.

Z przodu Tm351 a dalej semafory wyjazdowe w kierunku Wróblina Głogowskiego “N”.

Widok w kierunku wyjazdu na Nową Sól. Tor w lewo prowadzi do torów gospodarczych. Przed nami rozjazd 133a, bardziej w prawo 134.

Widok na głowicę wyjazdową w kierunku Nowej Soli. Rozjazdy 143-146-142-144.

 

Budynek nastawni wykonawczej.

Głowica rozjazdowa w kierunku Wróblina Głogowskiego…

… i stacji Głogów.

Nastawnia wykonawcza przed nami oraz wjazd na grupę bocznic 161-170 (lewo) oraz tor 174 w prawo.

Z przodu Tm 188 po prawej stronie semafory wjazdowe od strony Wróblina Głogowskiego. Fotografujący stoi pomiędzy torami 176 i 177.

Troszkę do przodu i mamy rozjazd nr. 172.

Głowica rozjazdowa torów 161-170. W dali wieża wodna na planie nr. 31…

… ta sama głowica z drugiej strony…

… i nieco w lewo.

W tle semafory wyjazdowe “N”.

Grupa semaforów O. Osłaniająca wyjazd z torów 110-112-114.

Grupa torów 161-164. Czasami coś tu odstawiają.

Stacja transformatorowa i widok na tory przy zasieku węglowym. 324-321.

Zasiek był zarośnięty. Nie miałem ochoty walczyć z komarami. Wrócę tam zimą. Przeszedłem na drugą stronę. Grupa torów 220-201. Widok w kierunku Niegosławic.

Nieczynne tory nr 204-220.

Wyjęta krzyżownica rozjazdu Nr. 228. Skutecznie uniemożliwiają wjazd na całą grupę.

Wjazd od strony Niegosławic.  Przed nami Tm203. Po prawej zarośnięty tor wyciągowy 206.

Wracam. Przed nami rozjazd 226.

Semafory drogowskazowe K201 i K202.

Tor za nimi…

… i osłaniane przejście pomiędzy torami 202 i 201 rozjazdy o tym samym numerze.

Kolejny “Prywaciarz” – tym razem Rail Polska.

Ostawiony na bok ST43-398 oczekuje na swój skład.

Stoję przed nastawnią dysponującą. Widok na angliki 76-75-74-73.

Jeszcze raz zniszczona lokomotywownia.

ET22 – gotowy do wyjazdu w kierunku Wróblina Głogowskiego.

Wyjazd z nabrzeża przeładunkowego- tor 11 i tarcza 311.

Smutny koniec kształtowych tarcz manewrowych.

Widok z rozjazdu 61. Dalej angliki 63-64-65-66.

Zbliżamy się do peronów. Rozjazd 43.

Wykolejnica Wk 12 z wysoką latarnią. Aby ją było widać ponad płotem.

Karzełkowy semafor H7.

Powtarzacz na krawędzi peronu 4. Widok w kierunku Leszna.

Szynobus do Leszna

Wracam się na peron 2 by sfotografować nieświecący powtarzacz semafora H16. Mamy też śliczny budynek dyżurnego peronowego -nieużywany.

Koniec wycieczki- panorama z peronu 2

Wspomnienie składu wagonowego do Leszna.


Wspomnienia.

2 komentarze

  • Piotr

    Wspaniałe klimaty. Aż się łza w oku kręci. No i te żurawie wodne!!! :))

    Odpowiedz
  • kacha

    Dziękuję za te wspomnienia. Te szczegóły techniczne dla mnie nieważne, ale sam fakt, że chodzi o pobliski Głogów, gdzie jeszcze w tamtym 2011 roku jechały szynobusy z Leszna. Ciekawe czy to prawda, że znowu w grudniu 2019 r. będzie tak samo a może i lepiej?

    Odpowiedz

Skomentuj Piotr Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *