Linia 143 była w częściowej modernizacji. Właśnie wymieniano nawierzchnię na przejeździe przy ul. Poprzecznej za stacją Wrocław Sołtysowice.  Nieczynna była dwójka w stronę Psiego Pola. Niestety sytuacja miała się znacznie pogorszyć. O poranku do Długołęki od strony Wrocławia Psie Pole po torze nr 2 wjeżdżało wahadło z tłuczniem.

Plan stacji Długołęka.

Semafor F wyświetlił sygnał S10. Dyżurny ułożył przebieg z toru nr 2 na tor nr 4. Kłopoty zaczęły się prawdopodobnie na rozjeździe nr 11. Świadczyły o tym porysowane płyty przejazdowe na przejeździe przy ul. Broniewskiego. Wykolejony wagon demolując rozjazd nr 10 ,9 i 7 wjechał na tor nr 4.  Inne jadące za nim również wyskoczyły z szyn. Jeden z nich  przechylił się na bok.

Skład po wykolejeniu.

Gdy wszystko zamarło i opadł kurz okazało się, że linia 143 ma poważny problem. Wskutek remontu przejazdu we Wrocławiu stała się jednotorowa od Borowej Oleśnickiej do Wrocławia Sołtysowic. Zamiast 40 minut z Oleśnicy jeździło się 90 minut. Kolejki i zator był ogromny.


Wykolejony wagon na torze nr 4

Z niektórych wysypał się tłuczeń.

Kawałki rozbitych rozjazdów widać za końcowym wagonem.

Pobojowisko za wykolejonym składem

Jak przybyłem na miejsce ratunkowy działała i udrożniono przejazd.

Wykolejone wagony, obok kawałki napędu rozjazdowego, który oberwał.

Po umocowaniu wyrwanej osi łańcuchem powoli wstawiano wagon.

Dobrze, że się nie wywrócił.

Napęd rozjazdu miał mniej szczęścia.

Tory się lekko zdeformowały.

Skoszone mocowania szyn.

Wózek na boku.

Lampa rozjazdowa przeżyła. Widać z czego robią “szkła”.

Po postawieniu na tory “stonka” ostrożnie odciąga wagon po wykolejeniu.

Prowizoryczne zabezpieczenie zerwanej osi.

Ocalałym torem jedzie towarowy. Wkrótce miało się to zmienić. Dostały zakaz jazdy tą linią do czasu uprzątnięcia skutków wykolejenia.

Przechylony wagon z nieco innej perspektywy.

Jazda pod szczególnym nadzorem. Widać łańcuch na którym podwieszono oś wózka. Prawdopodobnie ta właśnie oś była przyczyną wykolejenia.


Wspomnienia.