Wrocław Muchobór 2018
Wrocław Muchobór niewiele zmienił się od 2004 roku. Obecnie planowane jest wybudowanie nowych peronów. Jest to związane z ciągłą rozbudową dzielnicy przemysłowo-biurowej.
Linie przechodzące przez stację to:
273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – magistrala – kanał łączności R6/R1 do Grabiszyna i R6 do stacji Wrocław Kuźniki. Linia w kierunku Grabiszyna wyposażona jest w elektroniczną blokadę jednoodstępową z kontrolą nie zajętości w systemie licznika osi po torze nr 1 i półsamoczynną przekaźnikową dwukierunkową z izolacją toru szlakowego i blokiem pozwolenia po torze nr 2. W kierunku Wrocław Kuźniki mamy blokadę półsamoczynną przekaźnikową dwu kierunkową z izolacją torów szlakowych;
275 Wrocław Muchobór – Gubinek – magistrala – kanał łączności do podg Wrocław Nowy Dwór (ZS) z LCS Wrocław Muchobór R6/R2. Linia wyposażona jest w półsamoczynną automatyczną blokadę liniową dwukierunkową. W przypadku awarii LCS ruchem można sterować miejscowo z nastawni Nowy Dwór (niedawno budynek spłonął i nie wiem czy ta informacja ma rację bytu ?)
757 Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór – pierwszorzędna – jednotorowa łącznica – kanał łączności do stacji Wrocław Świebodzki R6/R3. Łącznica wyposażona jest w blokadę półsamoczynną przekaźnikową dwukierunkową z blokiem pozwolenia i izolacją toru szlakowego.
758 podg Stadion – podg Wrocław Muchobór – pierwszorzędna – dwutorowa łącznica – kanał łączności do Stadionu to R6. Linia wyposażona jest w blokadę półsamoczynną przekaźnikową dwukierunkową z izolacją torów szlakowych.
Stacja wyposażona jest w jedną nastawnię dysponującą WM na której zainstalowano urządzenia przekaźnikowe. Zespół pracowników to dyżurny i zwrotniczy z zespołu zwrotniczych LCS Wrocław Muchobór. Ten ostatni zatrudniony jest według oddzielnego harmonogramu. Sygnalizacja w obrębie posterunku jest świetlna.
W obrębie stacji znajduje się jeden przejazd kategorii “A/O”. Perony posiadają nieużywane przejście podziemne.
Tory stacyjne to:
1E – główny zasadniczy – od semaforu G do P o długości użytecznej 721 m;
2E – główny zasadniczy – od semaforu H do N o długości użytecznej 719 m;
3E- główny zasadniczy – od semafory F do R o długości użytecznej 674 m;
4E – główny zasadniczy – od semaforu J do M o długości użytecznej 652 m;
6E – główny zasadniczy – od semaforu K do L o długości użytecznej 664 m;
Wrocław Muchobór 2004.
Tory linii 273 (od lewej) w kierunku podg Grabiszyn oraz łącznica 757 w kierunku Wrocław Świebodzki. Warto zwrócić uwagę na trzykomorowe tarcze ostrzegawcze z dwoma światłami pomarańczowymi stałym i migającym. Fotografujący stoi na wiadukcie po którym biegnie tor 1 łącznicy 758.
Widok z toru łącznicy 757 w kierunku Wrocław Muchobór. W tle wiadukt z torem łącznicy 758.
Łuk przed wjazdem do Wrocławia Muchoboru z kierunku Stadion/Grabiszyn/Wrocław Świebodzki. Tory od lewej na nasypie łącznica 758, potem 757 (na nim stoi fotograf), 273 i na nasypie 758.
Bramka semaforowa z semaforami wjazdowymi B, C i D
Równia stacyjna za bramką semaforową.
Tablica z nazwą stacji i widok na niskie perony.
Semafory wyjazdowe w kierunku Nowego Dworu i Kuźnik
Wiata peronowa z blachy falistej.
Głowica rozjazdowa w kierunku Nowego Dworu i Kuźnik widoczna z przejazdu.
Wiadukt nad ulicą Strzegomską, w tle estakada “Gądowianka”
Tory od lewej tor 2 linii 275 w kierunku Nowego Dworu, 2 i 1 linii 273 w kierunku Wrocławia Kuźniki, tor 1 linii 275 w kierunku Nowego Dworu.
Widok na wiadukt nad ul Strzegomską.