Posterunek odgałęźny Grabiszyn to strażnik wrocławskiej estakady. Zbiegają się na nim linie:
a) 271 Wrocław Główny – Poznań Główny;
b) 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny;
c) 753 Wrocław Grabiszyn – Wrocław Gądów;
d) 761 Wrocław Grabiszyn – Wrocław Świebodzki WSB.
Obecnie został poddany modernizacji w celu zwiększenia przepustowości. W 2004 roku jeszcze nic tego nie zapowiadało.
Wyraźna granica działki na łącznicy 761 Wrocław Grabiszyn – Wrocław Świebodzki WSB.
Karzełek wjazdowy na WSB od strony Grabiszyna.
Ogólny widok posterunku od strony wjazdu na estakadę. Od lewej dwa tory linii 761, kolejne dwa to linia 273, następny tor to łącznica 753 i dwa ostatnie 271.
Budynek nastawni.
Zabytkowy wiadukt nad ul. Grabiszyńską. Podczas modernizacji mimo propozycji zakupu przez hobbystów z Niemiec został zniszczony.
Skład osobowy poruszający się linią 271 dostał wolną na Grabiszyn.
Bramka semaforowa. Semafory wjazdowe od strony stacji Wrocław Mikołajów. Tarcze ostrzegawcze do semaforów wjazdowych na Mikołajów. Tor nad którym nie ma tarczy to łącznica do stacji Wrocław Gądów (po lewej).
Ta sama bramka i widok na semafory wjazdowe na posterunek. Od prawej łącznica Gądów – Grabiszyn i dwa tory linii 271.
Tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym na stację Wrocław Gądów. Łącznica Grabiszyn – Gądów.
Semafory wjazdowe na posterunek z linii 273.
Pociąg osobowy zbliża się do posterunku Grabiszyn od strony stacji Wrocław Muchobór (linia 273).
Jadący po niewłaściwym linii 271 “kibelek” od strony Mikołajowa.
Podwójna jednostka zmierza w kierunku stacji Wrocław Mikołajów. Z lewej wskaźnik oznaczający numer kanału radiowego.
Semafory wjazdowe od strony stacji Wrocław Główny. Od lewej tor 1/273, 2/271 i 1/271.
Powtarzacz semafora wjazdowego na posterunek od strony Wrocławia Głównego tor linii 273.
Dwaj koledzy przy linii 271